Jak otworzyć kawiarnię? Poradnik [cz. 1]

Otworzenie kawiarni to świetny sposób na biznes, ale także piękna przygoda, podczas której można spotkać wielu ciekawych ludzi i dostarczyć im niesamowitych wrażeń i przede wszystkim – aromatycznej kawy. Jednak jak każdy biznes, kawiarnia wiąże się z wieloma wyrzeczeniami i poświęceniem czasu, energii i… pieniędzy na start.

Przeczytaj nasz poradnik i przekonaj się, czy własna kawiarnia to dobry pomysł w Twoim przypadku. Poruszymy między innymi tematy związane z:

  • kosztami otworzenia kawiarni,
  • biznesplanem,
  • wymogami klientów,
  • wyposażeniem,
  • reklamą…

… i inne!

Ile kosztuje otworzenie kawiarni?

Dokładny koszt otworzenia kawiarni zależy od wielu czynników, takich jak lokalizacja, wystrój, koszty wynajmu lokalu – jego stanu, wielkości itd. Uśredniając kwoty, które właściciele kawiarni przeznaczają na ich otwarcie, można powiedzieć, że koszt ten wynosi ok. 100 tys. zł (lokal do 50 m2). Trzeba też pamiętać o tym, że pieniądze z działalności raczej nie będą płynąć od razu strumieniami i trzeba mieć dużo cierpliwości, aby faktycznie zacząć dobrze zarabiać na kawiarnianym biznesie.

Na początek musisz mieć plan… a dokładnie – biznesplan!

Praktycznie w każdym biznesie, aby wszystko poszło po Twojej myśli, na początku trzeba opracować biznesplan. Dla wielu osób jest to duży wysiłek, jednak efekty dają dużo do myślenia i dzięki dobrze opracowanemu biznesplanowi, możesz przewidzieć wiele rzeczy.

Pamiętaj, że czeka Cię załatwianie wielu formalności, które wiążą się z przepisami oraz wymogami sanitarnymi. Prawo też ciągle się zmienia, dlatego niełatwo jest być na bieżąco ze wszystkimi „nowinkami” z branży. Jeśli więc masz taką możliwość, najlepiej przy tworzeniu biznesplanu dogadać się z osobą, która mogłaby Ci doradzić – może to być, kto zna się na biznesie, ma własną kawiarnię lub kiedyś już miał do czynienia z podobnym zadaniem. Taka osoba jest bardzo cenna, ponieważ może otworzyć oczy na wiele rzeczy i zwrócić uwagę na aspekty, o których mogłeś/aś nie wiedzieć.

W biznesplanie muszą znaleźć się informacje o lokalu oraz sposobie prowadzenia biznesu. Tu mogą okazać się przydatni fachowcy z wielu dziedzin (np. specjaliści budowlani, marketingowcy czy znawcy biznesu). Na szczęście w dobie Internetu kontakt z takimi osobami jest ułatwiony, więc nie trudno znaleźć informacje, które mogą okazać się przydatne i szybko można znaleźć odpowiednich ludzi do pomocy. Warto korzystać ze wsparcia doświadczonych osób przy tworzeniu biznesplanu, ponieważ w przyszłości możesz uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji.

Im bardziej szczegółowy biznesplan, tym lepiej. Umieść w nim jak najwięcej informacji, np. tych o planowanym zakupie ekspresu do kawy czy liczbie zatrudnionych pracowników…

Zapraszamy do przeczytania części 2 naszego poradnika!

0

Komentarze